احتمالا اخرین پست :...)

سلام :) 

راستش خیلى سعى کردم شروع کنم به نوشتن .... اما واقعا نشد . نتونستم !

من توى چنلم که این بالا لینکش رو گذاشتم ، هستم و فعالیت میکنم و اینا

اما ' احتمالا ' این اخرین پستى باشه که توى این وبلاگ میخونید :...)

فقط میتونم بگم دم بیان گرم .. که من یه حجم انبوهى از خفن ترین ادم هاى زندگیمو از محیطى اون فراهم کرده بود پیدا کردم :...)

۸ ۱۰
سینیور گیلبرت
۱۱ دی ۱۷:۲۵

نمیخواستم بگم آلمان بده ها . اتفاقا بهش فکر بکن . از نظر اقتصادی خب وضعش عالیه . کلا کشور قانون مند و منظمیه . حالا این نظم ممکنه یه جا به نفع آدم باشه یه جا به ضررش . 

 

ایتالیا اگر بلیط قطار بگیری و جا بمونی نه تنها با قطار بعدی بلکه تا فرداش هر چی قطار بیاد میتونی سوار شی چون اصلا بلیط چک نمیکنن و خیلی ها کلا بلیط ندارن :))) وقتی هم چک بکنن میتونی از بلیطی که ازش یک روز کاری بیشتر نگذشته باشه استفاده کنی . آلمان نه . 

 

ولی عوضش آلمان اگه کار اداری داشته باشی یا منتظر کسی باشی سر ساعت انجام میشه . ایتالیا استاد با یه ربع تا نیم ساعت تاخیر با موی ژولیده که معلومه تازه از خواب بیدار شده و یه لیوان قهوه دستشه و یه تیشرت تنشه میاد توی کلاس آنلاین و کاملا براشون اوکیه و اگه بخندی تعجب میکنن چون نرماله . 

 

خلاصه این نظم هم شمشمیر دو لبه است دیگه . 

 

من پسر خاله ام آلمانه اومد ایتالیا رو ببینه کیفش رو توی مترو زدن و انقدر بی نظمی دید که دیگه هرگز به اون برره ( به قول خودش . _ فکر کنم سنت نمیخوره . قبلا یه سریالی بود به کارگردانی مهران مدیری به نام شب های برره . برای ما خیلی خنده دار بود اون زمان . برو ببین اگه دوست داشتی توی یوتیوب _ ) برنگشت 

 

خلاصه فعلا خدانگهدار

پاسخ :

اینکه من خیلی ادم قانون مندی نیستم و قرار گرفتن توی این محیط یحتمل برام سخت باشه هست اما یکی از بزرگ ترین دلیل هایی که اصلا دلم نمیخواد سمت المان برم (البته حرفی که من میزنم صرفا در حد شنیده هاست و مطمئن نیستم )اینکه خیلی محیط خشک و مردم خشکی داره و این با توجه به روحیه ی خونگرمی که ما ایرانی ها داریم به شدت نابود کنندست میدونی چی میگم دیگه  

به نظرم ایتالیا دیگه زیادی شور قانونمند نبودنه رو در اورده :/
البته یه مقدار زیادی منو یاد ایران خودمون میندازه :)

یه خاطرات گنگی از برره از تایم بچگیم یادم مونده 
اتفاقا خودمم تصمیم داشتم برم ببنیمش فعلا که خیلی تکلیف روی سرم ریخته اما حتما بین دو ترم میرم میبینمش

سینیور گیلبرت
۱۱ دی ۱۷:۰۶

خواهش میکنم . آره 12 سال باید بگذره تا تازه برسیم به جایی که بچه های نوزاد اونا هستن . 

 

کانادا سخت گیر نبود توی ویزا و اینا ولی سختگیر شد یعنی داره میشه . فکر میکنم مثلا 20 سال دیگه ورود ایرانی ها رو به تقریبا صفر برسونه . 

 

شاید منظورم رو توی کامنت آخر واضح نگفتم . همه ی کشور ها تو رو آزاد میزارن تا هر چی دلت میخوای بگی . مخصوصا اگر به خودشون انتقاد کنی . 


 

این ایرانه که اگه در موردش حرف بزنی ممکنه مثلا از دولت اونا بخواد که فلانی رو تحویل بده . اونم اگه شخصیت بزرگی باشه مثل علینژاد ( که براش احترام خاصی قائلم ) . برای هر کسی این کار رو نمیکنن . اما اگر بکنن اسپانیا و ایتالیا و سوئیس و یونان همکاری میکنن ولی دانمارک و آلمان فرانسه و انگلیس اصلا طرف رو نمیفروشن . 

 

موفق باشی خلاصه

 

پاسخ :

هعی :((
چقدر بد
من واقعا کانادا رو دوست دارم به خاطر طبیعت بکرش و خب اگه بخوام هدفمو کانادا بزارم فکر کنم کارم خیلی سخت تر بشه :...(
درست 
اما خب بازم برای فرقی نمیکنه همون طور که گفتم ترجیحم به شدت اینکه خودمو رو وارد این جور مسائل نکنم 


سینیور گیلبرت
۰۹ دی ۰۱:۴۸

من که نمیشناسمت . اینم بگم اگه مثلا کسی هستی که بخوای از اروپا فعالیت های اجتماعی بکنی . ایتالیا و اسپانیا مثل هویج میفروشنت به ایران . سوئیس برخلاف اون چیزی که مردم عادی فکر میکنن خودش طرف همراه با پرونده اش رسما تحویل میده !!!فرانسه و انگلیس و آلمان و دانمارک نه ! بقیه ی کشور ها خیلی وضع مشخصی ندارن.

 

خلاصه حواست باشه . البته اینایی که گفتم برای افراد خیلی جدیه ها نه مثلا هر کسی که دو تا توییت بزنه . ولی اینم به نظرم رسید گفتم بگم . چون بعضیا فکر میکنن مثلا اروپایی ها خیلی انسان دوست هستن ولی واقعیت اینه که حکومت ها به فکر منافع خودشون هستن .

پاسخ :

نه واقعا من ادمى نیستم که زیاد اهل این جور فعالیتا باشم 
و واقعا ترجیح میدم خودمو از اون جور مسائل به شدت دور کنم !
اما میدونى بازم مرسى که گفتى به شدت ترجیحم اینکه توى کشورى برم که مردم رو توى این جور مسائل اذیت نکنند و ازاد بزارند
سینیور گیلبرت
۰۹ دی ۰۱:۳۴

یا مثلا طرف توی کانادا برای پدر و مادرش دعوت نامه میفرسته و قبل از این که اونا ویزا بگیرن میاد بهشون سر بزنه و بتونه مثلا برای مصاحبه کمکشون کنه . ویزای خانواده اش رد میشه چون میفهمن پسرش برگشته . 

 

برای ایتالیا دوستم دعوت نامه فرستاد که خانواده اش بیان و ایشون رو که دانشجو هستن ملاقات کنن چون به علت درس هاش امکان سفر به ایران رو نداره و وقتی فرودگاه رفتم استقبال مادرش خود دوستم در جزایر قناری تشریف داشت و مادرش هم فرداش بلیط داشت برای فرانسه ! 

 

خلاصه رک بهت بگم شرایط توی ایتالیا و اسپانیا به مقدار خر تو خره و ما ایرانی های باهوش حتی از ایران هم با سالی یه بار سک سک کردن میتونیم اقامت دائم و پاسشون رو بگیریم 

 

منظورم از کل اینا این بود که ببین اگه خیلی قانون مند و منظمی برو آلمان . به این چیزا هم دقت کن نه فقط درس و دانشگاه

پاسخ :

اره واقعا مرسى که اینا رو گفتى من اصلااااا به این جنبه ها توجه نکرده بود
نه من زیاد ادم قانون مندى نیستم و جدا از این فکر نکنم اصلاااا المان یکى از کشور هایى باشه که حتى بخوام بهش فکر بکنم !
اما واقعا فکر نمیکردم اینقدر کانادا سخت گیر باشه !
سینیور گیلبرت
۰۹ دی ۰۱:۲۲

خیلی خوشحالم که تونستم کمکی بهت بکنم و خوشحال ترم که یوتیوب رو استفاده میکنی . 

 

آره خدا رو چه دیدی . اگه قصد اپلای به اروپا رو داشتی ایتالیا و دانشگاه های پلی تکنیک میلان و پلی تکنیک تورین رو حتما در نظر داشته باش . من دیگه اونجا نیستم و کلاسا که حضوری بشه مجبورم برم کانادا اما دوستای خوبی توی ایتالیا دارم که خیلی هاشون در حدی هستن که اگه بهشون بگم مثلا یکی از دوستام داره میاد ایتالیا تا نیان فرودگاه و تو رو چند روز خونه ی خودشون نبرن آروم نمیگیگیرن . 

 

وصیت نهایی منم به تو اینه که توی همین تابستون که درس نداری تحقیقاتت رو بکن و یه کشور رو به عنوان هدف اول و یه کشور رو هم به عنوان هدف یدکی انتخاب کن و زبانشون رو یاد بگیر توی دوره ی لیسانست . 

 

نمیگم کامل یاد بگیر . شروع کن . بعد سه چهار سال با این که روزی مثلا نیم ساعت وقت گذاشتی ، نتیجه اش رو میبینی . 

خیلی از زبان ها هم هم ریشه هستن . اگر مثلا ایتالیایی بخونی و یهو تصمیم بگیری بری فرانسه یا اسپانیا اونا رو راحت تر یاد میگیری . زبان رو جدی بگیر . 

 

آهان یه چیز دیگه . ببین در مورد کشور ها که تحقیق میکنی فقط در مورد درس و دانشگاه فکر نکن .در مورد قوانینشون تحقیق کن و باگ های قانونی شون . 

 

مثلا اگر کسی 12 سال توی ایتالیا زندگی بکنه و شاغل باشه و مالیات بده میتونه برای پاسپورت ایتالیایی اقدام کنه . یه جا دیگه میگه که افرادی با شغل آزاد هم باید مالیات بدن . نتیجه اینه که یه نوع مالیات دادن هست به اسم خود اظهاری که طرف خودش میگه من انقدر درآمد داشتم و ازش مالیات میگیرن . بدون این که بررسی کنن واقعا انقدر بوده یا کمتر یا بیشتر . 

حداقل درامد باید هشت هزار و پونصد در سال باشه تا بتونه برای پاس اقدام کنه . 

یکی از کسانی که باهاش آشنا شدم 12 سال رو توی ایران بود و با مالیات دادن الکی که سالی حدودا دو هزار تا مالیات میداد و قرار داد های الکی خونه که نشون میداد طرف ایتالیاست اما در واقع هر سال بعد از دو ماه قرار داد رو لغو میکرد ، تونست پاس بگیره :))) هر سال فقط برای تمدید اقامت میرفته بزرگوار و بعد دو سه ماه برمیگشته . 

 

ببین مثلا توی آمریکا بفهمن طرف ساکن نیست و فقط داره سک سک میکنه پدرش رو در میارن یا آلمان

 

 

پاسخ :

:)))))
چه دوستاى خفنى :))))
اره حتماا همین کارو میکنم احتمالا از همین تابستون یا حتى زود تر شروع کنم :)

اوه من اصلا از این جنبه بهش توجه نکرده بودم 
باید برم پس حسابى تحقیق کنم و تمام جوانب رو در نظر بگیرم 
اما واقعا دوازده سال خیلى زیاده براى پاس :///  

سینیور گیلبرت
۰۸ دی ۱۰:۲۸

میفهمم . حجم درس هات خیلی زیاده حتما . بذار وبلاگت باشه به نظرم . حیفه . درست که داشت تموم میشد اگر اطلاعاتی برای اپلای لازم داشتی اینجا بنویس . اگه بودم جواب میدم . موفق باشی

پاسخ :

:)
هم حجم درسام زیاده هم اینکه مثل قبل اونقدرا حس و حال نوشتن تو فضای بیان رو ندارم ... 
وبلاگم رو که صد در صد میزارم باشه 
شاید گه گاهی هم یه پستی بزارم اما ... حالا حالا فعالیتی ندارم
مرسی کلی کلی بابت همه ی حرف هایی که زدی و کمک هایی که این مدت بهم کردی 
راستی مرسی بابت کتاب هایی که معرفی کرده و اتفاقا برنامه نویسی رو با زبان c شروع کردیم و هم اینکه این ترم مبانی کامپیوتر و برنامه سازی یه سری از بچه ها با هایده علی ابادی بود و اینا 
و اینم بگم بلاخره من تونستم از یوتیوب کمک بگیرم و خیلیم کمکم کرد و اینا :)))))
 خلاصه که مرسی مرسی :)
 حتما مینویسم . به گمونم حتما به اطلاعاتی که داری نیاز پبدا میکنم و خیلی خوشحال میشم از کمکات استفاده بکنم :)
Jesse Blueman
۰۷ دی ۱۲:۰۶

😐😐😐😐😐😐

پاسخ :

:|||||||||||)
AliReza ‌‌
۰۷ دی ۰۷:۰۰

خدافظی :'( 🌹🌸

پاسخ :

:......]
خداحافظیه خداحافظی هم نه هستم اما فعالیتی ندارم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان