پوکیدن مغز

کتاب دنیاى سوفى خعلى جذاب 
وقتى داشت درباره ى اندیشه هاى فلاسفه ى اولیه صحبت میکرد تقریبا به این پى بردم کلا هر چى میگم و هر کارى میکنم اشتباه اقا یه لحظه نتیجه گیرى منو بخونید 
ببینید نمیتونیم به چیز هایى که میبینم و حس میکنیم اعتماد کنیم شاید اون چیزى که میبینم ظاهر قضیه باشه مثل اینکه ما میبینم خورشید داره حرکت میکنه اما واقعا اینجورى نیست پس این یه برداشت ناقصه 
و اینکه ما نمیتونیم به عقلمون هم اعتماد کنمی چون عقلمون هم ناقصه و نظریه هایى که در طول زمان رد شدن گواه این قضیهس و خب اینم هست که عقل انسان رشد هم میکنه
پس چجورى ما میتونیم زندگیمون رو بر اساس استدلال هایى که مغز ناقصمون از یسرى شواهد ناقص تر انجام داده بکنیم پس این چنین کلهم من دارم اشتباه میگم و تمام استدلال هایى که اطراف منه اشتباهه و خب شایدم اشتباه نباشه کسى چه میدونه 
کلا داره مغزم میپوکه :/ 
۱ ۲
رها حاجی
۲۷ آبان ۰۰:۱۶
نمیدونم براچی اصن به این کتاب کششی ندارم:/با اینکه عاشق فلسفه اشراق سهروردیم:) همیشه سعی کردم نخونمش:/

پاسخ :

منم راستش اولش نمیخواستم بخونمش اما اونقدر ادم هاى فوق العاده ى اطرافم گفتن بخون بخون دیگه گفتم بخونم دیگه و خب بعدش واقعا خوشم اومد ازش 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان