شات 4

یادتان باشد سواد هیچ وقت شعور نمیاورد.
شعور یعنی تشخیص کار خوب از بد.
شعور یعنی تشخیص کار درست از اشتباه.
سواد. یاد گرفتن فرمول و اطلاعات در علم و یا مبحث خاصی است!
این شعور است که راه استفاده درست و یا غلط از علم ( سواد ) را به ما میدهد
شعور رو به کسی نمیشه آموزش داد
یک انسان میبایست در درون خودش طلب شعور کند تا به آن دست پیدا کند!
چه بسا ما اساتید برجسته علمی و دانشگاهی داریم که سواد دارند ولی شعور ندارند.


خاویر کرمنت ، کتاب بیشعورى

۶ ۱
مجهول الحال :)
۲۱ مرداد ۲۳:۱۴
نه منطقی تر نمیشن به نظرم حضور زیاد تو جامعه شاید تاثیر بزاره روشون. مثلا ببین بقیه افراد (مثلا اگه استاد میشن) ببین بقیه استادا فلان رفتار زشت رو ندارن. اونا هم اون کار رو نکنن.
ولی خب ادم بی سواد با شعور هم واقعا زیاد دیده میشه :)

پاسخ :

هوم اره خب اینم هست
مجهول الحال :)
۲۱ مرداد ۲۳:۰۷
قبول دارم چون دیدم که بین با سواد ها بی شعور پیدا میشه
کسایی که فقط خودشون رو میبینن و بقیه رو ادم حساب نمیکنن!
قبول ندارم چون دیدم که کسی که سواد پیدا میکنه اگه رفتار زشت و چرک الود مثلا داشته باشه از نظر رفتاری احتمال بهبودی در اون هست ( منظورم اخلاقی مثلا فلان جور حرف نزنه یا چرک بازی کمتر در بیاره ) چون حس میکنه سواد داره و بعیده ازش فلان کار.[این به این منظور نیست که افراد بی سواد از نظر رفتاری مشکل دارن خیر! یک سری افراد که کمتر در جامعه محصل بودن شاید یه سری رفتارهای زننده یا حرف زننده بزنن که فرد تحصیل کرده شاید کمتر به کار ببره البته بالعکس هم هست خلاصه همه جوره هست]
همه مدل دیدیم خلاصه :دی

پاسخ :

در این مورد که امکان بهبود توى افراد تحصیل کرده بیشتره رو قبول دارم شاید به خاطر اینکه شاید مقدارى منطقى تر باشن البته بازم نمیشه صد در صد گفت 
:)))
مجهول الحال :)
۲۱ مرداد ۲۲:۲۱
هم قبول دارم هم قبول ندارم. :دی
:)))

پاسخ :

قبول ندارید ؟! 
میشه بیشتر توضیح بدین 
علامت سوال
۲۱ مرداد ۲۱:۳۴
من اوایلشو خوندم،متاسفانه خوشم نیومد:// 
اره خیلی تعریفشو میکنن،ولی نمیدونم چرا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم:/
شاید یه وقت دیگه خوندمش(: ممنونم.

پاسخ :

خواهش میکنم
کتابش جوریه که باید نمیشه یه جا همشو با هم خوند به نظرم تیکه تیکه خوند بهتر باشه 
سراسر گنگ
۲۱ مرداد ۲۰:۳۹
یاد این حرف شهید مطهری افتادم : علم ابزار می سازد ایمان مشخص میکند از ابزار در چه مسیری استفاده بشود . و ....

بله همینطوره 
اما بازهم شعور و علم در کنار همدیگر هم کافی نیستند

پاسخ :

چقدر درست حرفشون واقعا علم یه ابزاره 

بله دقیقا 
علامت سوال
۲۱ مرداد ۲۰:۲۶
کاملا درسته‌‌‌‌‌‌....
خوندین کتابشو؟من دارم ولی نخوندم.نظرتون چیه در موردش؟

پاسخ :

میخوام بخونم ، راستش اولش رفتم ببینم کتابش چجوریه ایا چیزى هست که من دوست داشته باشم الکى نرم بخرم و نخونم و چندین تا نقل قول ازش دیدم بین اون چندیدن تا فهمیدم که واقعا ارزش خوندن داره به حدى که نخونده به نظرم اینقدر این جملش ارزش داشت که پستش کنم 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان